Jag skulle vilja ha tips på bra barnböcker till min son som just börjat ettan.

2010/09/08

Här kommer lite tips:

Böckerna om Noa, Kirsten Ahlburg (finns många titlar), böckerna om Palle , Jörn Jensen (ocskå många olika), serien Riddarskolan av Magnus Ljunggren som börjar med Det magiska svärdet, Helena Bross böcker t ex serien Klass 1b (Lätt att läsa), böckerna om Kalle och Hanna av Ulf Eskilsson, böckerna om Petter av Eva Brenckert,
Drakens vän och Drakens feta katt av Dave Pilkey.

Lycka till med läsningen !

2 Responses to “Jag skulle vilja ha tips på bra barnböcker till min son som just börjat ettan.”

  1. Roro Says:

    Hej!
    Det jätte bra boktitlar.. Jag rekomanderar att ni läser en bok tillsammans.. ställ jätte gärna många frågor till din son om boken..vad är budskapet i boken.. kan man göra på ett annat sätt.. fråga om barnet vill rita/måla om den boken..eller kanske skriva brev,, han ska skriva brevet det kan vara kramilurer men huvudsaken att barnet gör det.. Så får vi välskrivande och läsande barn.
    Lycka till.
    MVH


Kommentera

