Jag söker böcker om skrivande. Jag har med nöje läst Häggs Författarskolan, Elizabeth Georges hyfsade Skriv på och Stephen Kings bok på samma ämne. Vad finns det mera?

2010/06/28

Jag utgår ifrån att det är skönlitterärt skrivande som du vill läsa om, eftersom det är såna böcker du läst hittills. Det finns ganska många sådana titlar. Här kommer några tips:

Augustsson, Lars-Åke (1989). Att skriva prosa. Ordfronts förlag.

Fletcher, Ralph (2006). Den unga författarens verktygslåda. Bokförlaget Daidalos.

Gummesson, Maria (1998). Att skriva börjar här. Ordfront.

Härle, Helga (2009). Skriv och skriv vidare: vägar till texten. Textstället.

Karlsson, Ylva & Kuick, Katarina (2009). Skriv om och om igen. XPublishing.

Svedelid, Olov (2010). Lär dig skriva spännande. MBF.

Wiberg, Lars (2008). Lyft ditt skrivande. ABF

Wolf, Lars (1997). Till dig en blå tussilago: Att skriva lyrik i skolan. Studentlitteratur.

One Response to “Jag söker böcker om skrivande. Jag har med nöje läst Häggs Författarskolan, Elizabeth Georges hyfsade Skriv på och Stephen Kings bok på samma ämne. Vad finns det mera?”

  1. Elizabet Says:

    Glöm inte det underbara Skriv! av Bente Clod.


Kommentera

