Jag undrar hur jag hittar trädgårdsmästare som har erfarenhet med att jobba med ungdomar. Och vad som finns i forskningsväg om gröna miljöers betydelse för ungdomars utveckling, hälsa, meningsfull fritid m.m. Helt enkelt om hur trädgård/park/natur kan användas i ungdomsarbete.

2009/10/16

Jag har sökt i google och hittar denna länk http://www.barnsjukhuset.nu/03_03.php
Kanske kan du hitta någon bra kontakt på trädgårdsmästare som kan ämnet här.

I Libris söktjänst Uppsök hittar jag denna publikation som kanske kan vara av intresse.

Kanske sveriges lanbruksuniversitets bibliotek kan vara till hjälp http://www.bib.slu.se/bibliotek/index.html

Varför inte fråga kunniga personen på ett trädgårdsforum också, http://www.alltomtradgard.se/forum/. De skulle säkert kunna tipsa om kontakter.

One Response to “Jag undrar hur jag hittar trädgårdsmästare som har erfarenhet med att jobba med ungdomar. Och vad som finns i forskningsväg om gröna miljöers betydelse för ungdomars utveckling, hälsa, meningsfull fritid m.m. Helt enkelt om hur trädgård/park/natur kan användas i ungdomsarbete.”

  1. Henrik Norberg Says:

    Hej!
    Jag är trädgårdsmästare, har dock inte erfarenhet från arbete med ungdommar, men jag blir lite nyfiken ändå.
    Du kan väl höra av dig och berätta lite mer?

    / Henrik Norberg
    vindensbarn@hotmail.com


Kommentera

