När som upp på fjället jag kom… ett citat av Linné.

2009/08/04

Vi har inte lyckats hitta exakt detta citat men i Lapplandsresa finns det här under avsnittet Fjällen:

”Jag var nu kommen på fjällen. Alltomkring mig lågo de snöiga berg, jag gick på snön såsom om starkaste vintern. Alla de rara örter jag förr sett och fägnat mig av, gåvos här såsom uti miniatyr; ja dessutom så många, att jag själv fasade, och tycktes mig få mer än jag bestyra kunde.”

Kanske var det denna passage som du tänkte på?

One Response to “När som upp på fjället jag kom… ett citat av Linné.”

  1. Anna-Maria Says:

    Hej,
    Från vilken bok/förlag kommer detta citat?
    Vem clearar man upphovsrättsfrågan kring detta citat med?
    Tack


Kommentera

