Jag minns (nästan) en bok skriven av en journalist riktad till alla som yrkesmässigt arbetar med att skriva eller coacha människor som skriver, t ex förlagsredaktörer. Jag hade för mig att den hette Skriv bättre text! och författaren heter Lena i förnamn. Kan ni hjälpa mig att hitta den?

2009/04/16

Hej och tack för att du ställde din fråga till Fråga biblioteket. Idag svarar Lidköpings stadsbibliotek på frågor. Kan det möjligtvis vara ”Skriv bättre texter!: En metod i fem steg” av Lena Holst? På bokens baksida står att metoden hittills har förbehållits de redaktörer, journalister och författare vid förlag och redaktioner i Sverige, Norge och Finland som Lena Holst utbildat och skrivguidat under de senaste tio åren.
Hoppas du har fått svar på din fråga annars får du höra av dig igen.

One Response to “Jag minns (nästan) en bok skriven av en journalist riktad till alla som yrkesmässigt arbetar med att skriva eller coacha människor som skriver, t ex förlagsredaktörer. Jag hade för mig att den hette Skriv bättre text! och författaren heter Lena i förnamn. Kan ni hjälpa mig att hitta den?”


  1. Hoppas du har fått svar på din fråga annars får du höra av dig igen.


Kommentera

