Jag vill ha lite fakta om andra världskriget. Hur Norge blir en del av kriget och om Norges motståndsrörelse. Jag hittar inte mycket på nätet. Skulle du kunna hjälpa mig?

2009/02/21

Ursäkta att svaret har dröjt. Jag noterade att du även använt dig av Fråga bibliotekets chatt, och fått viss hjälp där. Jag hoppas du är nöjd med det. Här är ett litet länktips du kan pröva om du vill:
http://www.bergstrombooks.elknet.pl/lankar.htm

Om du scrollar ner på sidan hittar du så småningom rubriken Sverige och Norden under andra världskriget. Där finns ett par länkar om Norge. De är visserligen på norska, men det kanske inte är så svårt att läsa.

Länken hittar man genom att gå in på Mölndals länkkatalog:
http://bibliotek.molndal.se/webbkatalog/mill.htm
Gå in på avdelning K (historia) och leta dig fram till Andra världskriget. Där finns fler länkar som du kanske kan ha nytta av, även om de flesta är på engelska.

Kommentera

