Jag är 11 år och har lite svårt att hitta bra böcker som intresserar mig. Jag älskar sport och har läst alla stjärnskottböckerna som jag tyckt varit jättebra. Har ni några bra förslag på böcker som jag kan läsa?

2009/02/13

Här kommer några boktips att ta med till ditt närmsta bibliotek:

Dubbelfel
av Barlach, Peter

Fiender och försvarare
av Thörnqvist, Mikael

Dribblingar med döden
av Thörnqvist, Mikael

Tankar med stjärnglans
av Ingvarsson, Martine

Tuffa tag
av Ringtved, Glenn

4 Responses to “Jag är 11 år och har lite svårt att hitta bra böcker som intresserar mig. Jag älskar sport och har läst alla stjärnskottböckerna som jag tyckt varit jättebra. Har ni några bra förslag på böcker som jag kan läsa?”

  1. Wilma Says:

    Jag är oxå 11 och gillar en serie, jag har läst de 2 första böckerna och det finns 3. den första heter Ingo, den andra Tidvatten och den sista vet jag inte. Det är Helen Dunmore som har skrivit serien. Den fösta boken tyckte jag var lite konstig när jag hade kommit till typ mitten, men när jag hade läst ut den var den rätt så bra, och eftersom det finns förföljade, gav jag nästa bok ett försök och när jag läst båda böckerna tyckte jag att det var jätte bra och var helt fäst vid serien och ville genast veta vad som skulle hända i den sista boken. Läs dom, de är jätte bra och sluta inte läsa efter några sidor fortsätt, de är jätte bra när man har läst ett tag och kommit in i berättelsen!!! Lycka Till! P.S jag är en bok mal, läste 90 böcker på sommarlovet.

  2. mamma Says:

    hfdhhhfgv hdsb


  3. tipsar om härliga böcker

    Popcornmannen Poppe…

    poppa in….

  4. gealach Says:

    ”39 Clues” kan jag tipsa om också (på svenska, trots titeln)
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174052292


Kommentera

