Jag har ett arbete om Sverige som stormakt och undrar om ett av de främsta målen för Sverige var att ta över Östersjön?

2009/02/06

Från Länkskafferiet hittar man några länkar till sidor om stormaktstiden.

Från Livrustkammaren får du en del information. Via regeringens webbplats.

Du kan också ta dig till biblioteket och läsa i någon av de böcker om svensk historia som finns där.

Här finns en artikel: Forskning och framsteg.

2 Responses to “Jag har ett arbete om Sverige som stormakt och undrar om ett av de främsta målen för Sverige var att ta över Östersjön?”

  1. Johanna Says:

    jag undrar om du kan svara på min fråga?
    Vad var det som gjorde att Sverige kunde förbli en stormakt under en så lång period?

    tack på förhand..

  2. Sanna Says:

    Jag undrar hur sverige blev en stormakt under knappt hundra år, varför stormakten inte höll och förklara den politik som bidrog till utvecklingen?

    är väldigt tacksam för svar
    MVH Sanna


Kommentera

