Jag söker ett bra danskt-svenskt lexikon på nätet. Skulle vara tacksam för lite hjälp att hitta då det verkar vara svårare än jag väntat mig.

2008/12/29

Om du tittar på den här länken från Referensbiblioteket.se och klickar på danska ser du bland annat Lexins dansk-svenska lexikon.

5 Responses to “Jag söker ett bra danskt-svenskt lexikon på nätet. Skulle vara tacksam för lite hjälp att hitta då det verkar vara svårare än jag väntat mig.”

  1. Ingela Says:

    Hej!

    Nedan är en länk till ett bra lexikon för Svenska-Danska.

    http://lexin.emu.dk/index.cgi?fra=svensk&til=dansk

    Mvh
    Ingela Lundin


  2. […] Fyra med 1 184 visningar är ”Jag söker ett bra danskt-svenskt lexikon på nätet. Skulle vara tacksam för lite hjälp att hi… […]

  3. johan dahlin Says:

    Det föreslagna lexikonet, lexin.emu.dk, är inte bra.

  4. Poul Hansen Says:

    Hej

    På websiden http://www.danska-svenska.se er vi ved at opbygge den hidtil største dansk-svenske ordbog. I øjeblikket indeholder den over 50.000 danske opslagsord fordelt på ca. 40 specialordlister inden for en række sproglige og faglige områder. Websiden indeholder desuden links til en lang række andre dansk-svenske ordbogsresurser.

    Hvis man ikke kan finde et ord i vores ordbøger, er man også velkommen til at skrive til os direkte, så giver vi personlig hjælp uden omkostning. Skriv da til sporgsmal@danska-svenska.se, så svarer vi så snart vi kan.

    mvh
    Poul Hansen
    statsaut. translatør


  5. Det är jättesvårt att hitta ett bra. Jag skulle säga KTH:s ordbok eller Google translate. Eller översättningsprogrammet Babylon, det är de jag kunnat hitta och jag har sökt som en galning. Tycker de flesta bara är uppradade ordlistor som man inte orkar kolla igenom och som är sorterade på kategorier av ord. Smått dumt måste jag säga. 🙂


Kommentera

